تبلیغات
ماشین آباد |عکس،ویدیو،مطالب،بهترین ماشینهای دنیا - رقابت سوپرمینی‌ها، سئات ابیزا، پژو 208 و یا فولکس پولو؟

امروز:

رقابت سوپرمینی‌ها، سئات ابیزا، پژو 208 و یا فولکس پولو؟

» نوع مطلب : پژو ،asa ،


سئات مدل ایبزا را ارتقا داد، اما آیا این خودروی دوباره طراحی‌شده توان رقابت با رقیبان مستقیمش یعنی پژو و فولکس‌واگن را دارد؟

SEAT Ibiza vs Peugeot 208 & VW Polo
SEAT Ibiza vs Peugeot 208 & VW Polo

رقابت در هیچ کلاسی به‌اندازه‌ی رقابت در کلاس سوپر مینی سخت نیست. تقریباً هر خودروسازی یک خودروی جمع‌وجور و مقرون‌به‌صرفه در این کلاس دارد؛ بنابراین برای پیروزی در این رقابت سخت، خودروی تولیدی باید ویژگی خاص و جدیدی داشته باشد.


SEAT Ibiza
SEAT Ibiza

سئات ایبزا مشکل مهمی نداشت که نیاز به به‌روزرسانی آن احساس شود بلکه تولید هشت‌ساله‌ی آن به روزهای آخرش نزدیک می‌شد. البته این خودرو در سال 2012 ارتقاهایی محدودی داشت که چندان به چشم نمی‌آمد.
مدل به‌روزرسانی شده این خودرو حالا تغییرات زیادی پیدا کرده است. تغییر ظریف در طراحی بیرونی، کابین لوکس‌تر، موتور جدید و سیستم تعلیق دوباره طراحی‌شده نشان می‌دهد که سئات در بازبینی این خودرو تمام تلاش خود را به کار بسته است.
Peugeot 208
Peugeot 208

اما سئات تنها خودروسازی نیست که دست به طراحی جدید برده است، کمپانی پژو هم خودروی 208 را زیر تیغ جراحی برده و ویژگی‌ها و آپشن های جدیدی به آن اضافه کرده است. زیر کاپوت 208 حالا موتور بنزینی توربوشارژ سه سیلندر و 1.2 لیتری قرار گرفته که تابه‌حال مورد بررسی قرار نگرفته است در ادامه برای اولین بار این موتور را تست می‌کنیم.
VW Polo
VW Polo

بعد از معرفی دو خودروی تازه وارد این کلاس، نوبت به معرفی قهرمان قاطع این کلاس یعنی فولکس‌واگن پولو رسیده است فولکس‌واگن پولو یک خودروی درجه‌یک، بهینه، کاربردی و ارزان است. این خودروی آلمانی ثابت می‌کند که کوچک بودن یک خودرو دلیلی بر محدودیت نیست.
SEAT Ibiza
SEAT Ibiza

به نظر شما کدام خودرو پیروز از این رقابت خارج می‌شود؟

سیستم اطلاعات و سرگرمی
هر سه مدعی این کلاس به سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی مجهز شده‌اند. سئات برای کاربری بهتر این سیستم و فاصله مناسب از کاربر، داشبورد گهواره‌ای‌اش را حذف کرده است. درست مثل تنظیمات پولو، این سیستم هم با حسگر مجاورت کار می‌کند و با نزدیک شدن دست به صفحه کاربردهای آن مشخص می‌شود. در این میان بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش متعلق به 208 است اما کاربری این صفحه‌نمایش 7 اینچی مطلوب نیست.


آپشن های سفارشی
پژو در این قسمت رنگ‌های چشم‌نواز، رینگ‌های رنگی و تضاد رنگ بیرونی با رنگ کابین را پیشنهاد می‌کند. ایبزا با 159 یورو پکیج آبی را مهیا می‌کند که رینگ‌ها و آینه‌بغل‌های آبی‌رنگ را به خودرو اضافه می‌کند. پکیج 640 یورویی ولوت و بیسموس این خودرو هم رینگ‌های سفارشی رنگی، اگزوز جدید و دوخت چرم را مهیا می‌کند.
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
VW Polo
VW Polo
VW Polo
VW Polo
SEAT Ibiza
SEAT Ibiza
SEAT Ibiza
SEAT Ibiza

پیشرانه
خودروهای سئات و فولکس‌واگن موتور یکسانی دارند. موتور چهار سیلندر 1.2 لیتری این دو خودرو می‌تواند 89 اسب بخار نیرو تولید کند. بااین‌حال پولو 107 گرم CO2 در هر کیلومتر تولید می‌کند که در قیاس با 119 گرم در هر کیلومتر ایبزا عدد مناسب تری است. موتور سه سیلندر 1.2 لیتری پژو هم 108 اسب بخار نیرو تولید می‌کند و 103 گرم CO2 در هر صد کیلومتر تولید می‌کند.
VW Polo
VW Polo
Peugeot 208
Peugeot 208
SEAT Ibiza
SEAT Ibiza

نتیجه نهایی:

جایگاه اول: فولکس‌واگن پولو
پولو مانند دیگر رقبا وجهه‌ی شیک و برجسته‌ای ندارد اما لایق این عنوان است چرا که این خودروی فولکس‌واگن کیفیتی درجه‌یک دارد. این احساس تنها از کابین مجلل خودرو ناشی نمی‌شود، بهینه شدن و راحتی این سری در رتبه‌بندی نهایی تأثیر بسزایی داشته است. بااین‌حال این خودرو هنوز چالاک و آرام و موتور TSI آن سریع و کاربردی است. هزینه پایین، استهلاک کم و عملکرد تأثیرگذار پولو شما را مجاب به خریدش می‌کند.


جایگاه دوم: پژو 208
شاید انتخاب و رانندگی با یک خودروی ارزان و مناسب با هر نوع سلیقه‌ای، کار ساده‌ای نباشد؛ اما 208 اصلاح‌شده یک نمونه‌ی مطلوب از یک خودروی کوچک است. خودرویی که با موتور جدید 1.2 لیتری توربوشارژ پژو، کشش و قدرت مناسبی در اختیار راننده می‌گذارد. قدرت بالا در کنار کنترل خوب، کابین جادار، تجهیزات مناسب و معقول و تولید گازهای گلخانه‌ای کم، 208 را تبدیل به یک خودروی مناسب کرده است.
جایگاه سوم: سئات ایبزا
تغییرات زیاد در کابین و بیرون خودرو نمی‌تواند موفقیت ایبزا را در سال‌های آینده تضمین کند. رانندگی با این خودرو هنوز لذت‌بخش است و موتور 1.2 لیتری TSI این خودرو هم عملکرد مناسبی دارد اما سئات برخی ویژگی‌های اصلی که در سوپرمینی های رقیب هم دیده می‌شود را فراموش کرده است. اگر بخواهیم ایراداتی که بر این خودرو وارد است را نام ببریم می‌توانیم تولید گاز CO2 بالا، قطعات کابین بی‌کیفیت و هندلینگ پایین را هایلایت کنیم.

اما خودروهای هم‌رده در این کلاس

مزدا 2 موتور 1.5 لیتری SE-L Nav
قیمت 14395 یورو
موتور: 1.5 لیتری چهار سیلندر با 89 اسب بخار نیرو
خط‌مشی حجم بجای مزدا به معنی موتور بدون توربو است؛ اما موتور 1.5 لیتری این خودرو در کنار گیربکس پنج سرعته واقعاً چالاک به نظر می‌رسد. درحالی‌که رقیبان این خودرو بهره‌وری را هدف قرار داده‌اند مزدا 2 استایل و لذت بخشی را هدف قرار داده است بعلاوه این‌که مسیریابی با سیستم مسیریابی صفحه لمسی این خودرو بسیار آسان است.

فورد فیستا 1.0 لیتری T زتک 5dr
قیمت 14795 یورو
موتور 1.0 لیتری سه سیلندر با 99 اسب بخار نیرو
فیستا حالا در حال گذراندن زمان است. ترکیب موتور توربوی قدرتمند و هندلینگ فوق‌العاده، این خودرو را در میدان رقابت نگه می‌دارد اما فروش این خودرو به خاطر قیمت بالاتر و تجهیزات کمتر نسبت به رقبا هنوز با دردسر همراه است.

 فولکس واگن پولو 1.2TSI SEپژو 208 پیورتکسئات ابیزا 1.2 TSIکانکت
قیمت پایه/قیمت خودروی مورد بررسییورو14,410/ یورو 14,470یورو 16,095/ یورو 17,510یورو 14,620/ یورو 15,250
قیمت خودرو بعد از 3 سال یا 30هزار مایلیورو 7,306/50.7%یورو 6,551/40.7%یورو 6,228/42.6%
استهلاکیورو 7,104یورو 9,544یورو 8,392
بدهی مالیاتی سالانه استاندارد/نرخ بالاتریورو 459/ یورو 919یورو 481/ یورو 962یورو 524/ یورو 1,049
هزینه سوخت سالانه (20 هزار مایل)یورو 1,490/ یورو 2,483یورو 1,397/ یورو 2,329یورو 1,737/ یورو 2,896
هزینه تعمیر و نگهدارییورو 288 (2 سال)یورو 12.99 p/m (3 سال /35k)یورو 480 (3سال/30k)
طول/فاصله محور3,972/2,470mm3,973/2,538mm4,061/2469mm
ارتفاع/عرض1,453/1,682mm1,460/1,739mm1,445/1,693mm
موتور4 سیلندر خطی/1,197cc3 سیلندر خطی/1,199cc4 سیلندر خطی/1,197cc
نهایت قدرت89/4,800 bhp/rpm108/5,500 bhp/rpm89/4,400 bhp/rpm
نهایت گشتاور160/1,400 Nm/rpm205/1,500 Nm/rpm160/1,400 Nm/rpm
گیربکس5 سرعته/دیفرانسیل جلو5 سرعته/دیفرانسیل جلو5 سرعته/دیفرانسیل جلو
ظرفیت باک/لاستیک یدک45 لیتری/پک فوم50 لیتری/لاستیک سبک مخصوص مسافت کوتاه45 لیتری/پک فوم
ظرفیت صندوق (در حالت اصلی/در حالت صندلی جمع شده)280/952 لیتر285/1,076 لیتر292/847 لیتر
وزن محدود/بار/وزن بکسل 
کیلوگرم
1,107/531/1,0001,060/552/1,1501,043/487/1,000
دایره گردش10.6 متر10.4 متر10.0 متر
گارانتی پایه (مایل)/تضمین3سال (60,000)/1سال3سال (60,000)/1سال3سال (60,000)/2سال
مسافت خدماتی/ نمایندگی در اروپامتغیر/22312,500 مایل (1سال)/300متغیر/128
نمره امنیتNCAP: بزرگسال/کودک/عابر./سرنشین/ستاره90/86/41/71/588/78/61/83/582/77/59/71/5
صفر تا 96/ 48 تا 112 کیلومتر بر ساعت9.9/10.2 ثانیه9.5/9.6 ثانیه10.8/11.9 ثانیه
نهایت سرعت/دور موتور در 112 کیلومتر بر ساعت183kmh/2,600190kmh/2,500183kmh/2,600
ترمز از سرعت
112 تا صفر
96 تا صفر
48 تا صفر کیلومتر بر ساعت
51.4
36.9
9.4m
50.3
36.6
9.4m
47.6
35.8
9.4m
سطح صدای تولیدی در بیرون/ حالتآماده به کار/ سرعت 48/ سرعت 112 کیلومتر بر ساعت62/50/58/64dB63/42/61/70dB63/42/61/70dB
مصرف سوخت اندازه گیری شده/مسافت طی شده5.8/ کیلومتر6485.4/ کیلومتر 7676.7/ کیلومتر555
مصرف سوخت اعلام شده شهری/جاده ای/ ترکیبی در صد کیلومتر5.0/3.3/ لیتر 3.94.7/3.2/3.7 لیتر5.3/3.3/لیتر4.1
تولید CO2 واقعی/اعلام شده/ مالیات160/107g/km/16%150/103g/km/15%187/116g/km/18%
ایربگ/کمربند ایزوفیکس/سنسورهای پارک/دوربین4/yes/£295/£2406/yes/yes/£2004/yes/£249/no
گیربکس اتوماتیک/پایداری/کروز کنترلیورو 1,375/yes/£400^یورو 1,100/yes/yesNo/yes/£130
کنترل وضعیت/ چرم/ گرم کن صندلییورو 380/no/£360یورو 290/£1,110/ یورو 1,110*No/no/no
رنگ متالیک/ چراغ های LED / استارت بدون کلیدیورو 540/£900/noیورو 495/no/noیورو 530/no/no
مسیریابی/ یو اس بی/ رادیو دیجیتال/ بلوتوثیورو 700/yes/yes/yesیورو 450/yes/yes/yesYes/yes/ یورو 280/yes

منبع: autoexpress


نوشته شده در : یکشنبه 8 آذر 1394  توسط : Amir Dj.    نظرات() .

برچسب ها: رقابت سوپرمینی‌ها ، سئات ابیزا ، پژو 208 و یا فولکس پولو؟ ،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر