تبلیغات
ماشین آباد |عکس،ویدیو،مطالب،بهترین ماشینهای دنیا - جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

امروز:

جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول)

» نوع مطلب : McLaren ،مرسدس بنز ،فراری ،


آلِخاندرو سالومون (Alejandro Salomon) فیلم‌ساز نام‌آشنای خودرو به‌تازگی 5 هایپرماشین افسانه‌ای دنیا یعنی فِراری لافراری، پاگانی هوآیرا، بوگاتی ویرون سوپراسپورت، پورشه 918 اسپایدر و مک‌لارن P1 را گردهم آورده و رقابتی نادر و معرکه را استارت زده است.

HYPER 5 First Part
World’s Top 5 Hypercars Are Ready For An Epic Battle

این اولین قسمت از مجموعه‌ی سه قسمتی جدال بسیار هیجان‌انگیز این اَبرخودروهاست. دوتایشان بیشتر حس به‌اصطلاح اولداِسکول (Oldschool) دارند و تجربه رانندگی فیزیکی‌تری به‌دست می‌دهند، درحالی‌که بقیه با داشتن فناوری قوای محرکه هایبرید کوکِ موافق‌تری با قرن 21 دارند؛ باید دید که در آینده وضعیت به چه شکل خواهد بود!


HYPER 5 First Part
HYPER 5 First Part

ویرون سوپراسپورت (SS) از پیشرانه W16 میانی 8 لیتری مجهز به 4 توربو شارژر و سامانه چهارچرخ متحرک سود می‌برد. قلب مذکور برای این نسخه مورد به‌روزرسانی قرارگرفته که طی آن حداکثر قدرت از 1001 به 1200 اسب بخار افزایش‌یافته و بیشینه گشتاور به 1500 نیوتون‌متر رسیده است، پس از این نظر در صدر گروه جای می‌گیرد. همچنین 2.5 ثانیه زمان احتیاج دارد تا از حالت توقف کامل به مرز 100 کیلومتر بر ساعت برسد. درواقع می‌توانیم بگوییم که فولکس‌واگِن با ارائه‌ی این مدل قوانین گروه هایپرماشین‌ها را به خوبی وضع کرد!
HYPER 5 First Part
HYPER 5 First Part

هوآیرا که نامش را از الهه باد در داستان‌های افسانه‌ایِ آیمارا گرفته در سال 2012 با قلب میانی و چرخ‌های متحرک عقب جایگزین مدل به‌یادماندنی زوندا شد. پیشرانه‌ی آن نمونه توسعه‌یافته 6 لیتری توربو دوقلوی V12 مرسدس-آاِم‌گ است که خروجی 720 اسب بخار و 1100 نیوتون‌متر را در اختیار قرار می‌دهد تا شتاب اولیه تنها در 3 ثانیه ثبت شود و سقف سرعت به 370 کیلومتر بر ساعت (230 مایل بر ساعت) برسد.
HYPER 5 First Part
HYPER 5 First Part

P1 اولین تجربه خودروساز انگلیسی در ورود به ورطه قوای محرکه هایبرید است که دو سال پیش (2013 میلادی) در نمایشگاه بین‌المللی ژنو پرده از چهره برداشت. در تولید آن توجه زیادی به مقام جانشینی مدل ارزشمند F1 شده است. قوای فنی‌اش بلوک V8 توربو دوقلوی 3.8 لیتری و یک موتور الکتریکی است که درمجموع 903 اسب بخار قدرت و 978 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کنند. مدل‌های دیفرانسیل عقب شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت را در 2.8 ثانیه لمس کرده و می‌توانند تا 350 کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) به گردوخاک کردن ادامه دهند.
Mclaren P1 and Porsche 918
Mclaren P1 and Porsche 918

918 اسپایدر 6 سال پس از توقف تولید کاررا جی‌تی متولد شد. قلب 4.6 لیتری V8 میانی به همراه یک موتور الکتریکی، سامانه چهارچرخ متحرک، بیشینه 887 اسب بخاریِ قدرت و گشتاور 1280 نیوتون‌متری همه و همه شتاب اولیه را در مدت‌زمان 2.5 ثانیه میسر می‌کنند و سقف سرعت 350 کیلومتر بر ساعت (محدودشده به‌صورت الکترونیکی) را به ارمغان می‌آورند.
Ferrari Laferrari
Ferrari Laferrari

در آخر نوبت به “لافِراری” می‌رسد که در نمایشگاه ژنو 2013 رونمایی شد و وظیفه سنگین جانشینی مدل جاودان “اِنزو” را بر عهده گرفت. قلب V12 تنفس طبیعی آن 6.3 لیتر حجم دارد و در کنار فناوریِ های-کِرس (HY-KERS) و یک پیشرانه مدرن برقی مجموعاً حدود 950 اسب بخار قدرت و 900 نیوتون‌متر گشتاور را روانه‌ی چرخ‌های عقب می‌کند. حاصل کار نیز دستیابی از حالت ایست کامل به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در کمتر از 3 ثانیه و تماشای بیشینه 350 کیلومتر بر ساعت (217 مایل بر ساعت) داخل نشان‌دهنده‌های پشت فرمان است.
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse
Pagani Huayra
Pagani Huayra

با پدال همراه باشید تا در قسمت‌های بعدی به تماشای تاخت‌وتاز رخ در رخ این هیولاها بنشینیم.


[دانلود ویدئو]


نوشته شده در : یکشنبه 8 آذر 1394  توسط : Amir Dj.    نظرات() .

برچسب ها: جنگ هایپرماشین‌ها (راند اول) ، یپرماشین‌ها (راند اول) ، جنگ هایپرماشین‌ها ،
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر